Disco2000 - Design

Möbler, inredning, design, arkitektur, auktioner, mode, konst, retro, vintage, Space Age, Sci-fi, fine art & annat roligt för en mer vackrare & spännande vardag. *Håller koll på de moderna, fräcka & udda möblerna, nya kollektionerna, prisvärda fynd, intressanta konstnärer, designers, arkitekter & fotografer etc.

2010-11-10

Christina Lindberg & Verner Panton ?

Sveriges utan tvekan mest legendariska pinup-drottning Christina Lindberg som bla.inspirerat Tarantino till Darryl Hannah´s roll i Kill Bill-filmerna.
Här på en bild med en pall med okänt ursprung från Fib Aktuellt från den tiden då tidningen sålde i 300-400 000ex per nummer & var rumsren (1970-talets mitt?).

Pallen är intressant då den ibland är tillskriven Verner Panton, ibland Grete Jalk & nu sist hörde jag att den tidigare såldes på de sk. Epa-varuhusen.
Ngn som vet vem som egentligen designat den (har själv 5st undangömda i källaren som jag är sugen på att ta fram.)

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 Comments:

Blogger Erik / LESPRIT NOUVEAU said...

Hade gärna sett lite bilder från ditt hem - du verkar ha bra smak :)

11:27 PM  
Blogger Lybtar said...

Älskar din blogg och stämmer in helt med föregående talare.

8:01 AM  
Anonymous admin said...

Tusen tack > Återkommer framöver.

Skall titta igenom datorn på vad jag har för fler bilder som inte outar mig för mycket;)

2:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag hittade en blå/röd/gul idag - mycket nöjd :)

10:31 PM  
Blogger Fröken Tota said...

Jag har just kommit över en likadan pall som på bilden och är väldigt nyfiken på den :)

3:03 PM  

Post a Comment

<< Home